Tillbaka
Applikationen kan visa både in- och utleveranser. De olika leveranserna bläddras fram likt en avgångstavla på en flygplats. Varje leverans kan ha flera olika zoner att plocka från. Eftersom plock registreras löpande med surfplattor ser man hela tiden hur mycket som plockats av varje leverans.
Vi utvecklade en applikation för att visa in- och utleveranser på en väggfäst TV i ett lager. Tanken är att personalen ska få en bättre överblick och enklare kunna planera sin arbetsdag. Applikationen visar när leveranserna kommer, vem som levererar, var produkterna ska och statusen för leveransen. Öppna bilden i full storlek
Ett enkelt gränssnitt som automatiskt anpassar sig efter enhetens skärmsstorlek. En lista med varor att plocka till en utleverans från ett lager. Här ser man vad det är för produkt och var den står. Man kan även koppla en trådlös skanner till enheten och på så vis skanna in vad man plockat och vart man lägger det.
En applikation för surfplattor och smart phones. Man kan arbeta med plocklistor, fakturaattestering, visa rapporter och arbeta med försäljningsorder; beroende på vem man är. Bilden ovan visar hur man arbetar med plocklistor.
Allmän information om varan som kommer från produktion, samt hur många som ska packas. Varje produktionsorder genomgår tre kontrollpunkter för att säkerställa kvalitét. Återrapportering av arbets-, stillestånd-, ställtid visas.
Kontrollapplikation för personal på en expedition, där producerade varor kontrolleras, packas och återrapporteras.
Personalen navigerar via ett touch-vänligt gränssnitt. Produktkategorierna och produkterna hämtas direkt från Digrad Business. Varje lagertransaktion återrapporteras direkt till affärssystemet med en tidstämpel och användarinformation.
Lagerapplikation för att registrera transaktioner mellan råvarulager och produktion. Varje gång något levereras ut från lagret så rapporteras hur mycket som togs och från vilken batch det togs. Detta förfarande hjälper till med att kontrollera åtgång av råvaror, spill och spårbarheten.
Produkter visas stort och tydligt, med antal, pris och rabatt. Genvägar till olika snabbfunktioner som är bra att ha enkel åtkomst till. Kassan stöder olika betalmedel för ett och samma köp. Man kan t.ex. både betala med kort, kontant och en värdecheck på samma kvitto.
Specialanpassat kassasystem för kommittentförsäljning. Kassan har ett touch-vänligt gränssnitt med enkel navigering. Kassan är kopplad med Digrad Business vilket medför att lagersaldo och priser uppdateras direkt på hemsidan när de ändras i kassan.