Nyhetsarkivet

Kinda Gurka AB väljer Digrad Business affärssystem

Kinda Gurka AB har valt Digrad Business som nytt affärssystem och plattform för sin verksamhet. Läs mer

Hjulen snurrar hos Dalhems Bildelar

Genom ett antal innovativa lösningar har vi hjälpt Dalhems att effektivisera sina inleveranser. Läs mer

Automatiska utskick av rapporter

Vi har utökat funktionaliteten i vår rapportgenerator till att inkludera automatiska utskick av rapporter via e-post. Läs mer

Digrad Mobile säljstödssystem, del 3

Vi har nått fram till den tredje och sista delen i vår artikelserie om vår mobila säljstödslösning Digrad Mobile där vi bland annat visar exempel på hur man utifrån återrapporterad data kan följa upp säljarnas aktiviteter och försäljning. Artikeln hittar ni här.

Digrad Mobile säljstödssystem, del 2

I den andra delen i artikelserien kring vår mobila säljstödslösning Digrad Mobile fortsätter vi presentationen av hur gränssnittet i handenheten ser ut och går igenom hela orderflödet från start till mål. Artikeln hittar ni här

Digrad Mobile säljstödssystem, del 1

Vi startar nu en artikelserie i tre delar kring hur vår mobila säljstödslösning Digrad Mobile ser ut och fungerar. Häng med redan från början, det första avsnittet hittas här.

Vi välkomnar Meetab som ny kund

Vi hälsar Meetab varmt välkomna som ny kund. Läs mer

Effektivisera fakturahanteringen med Digrad Business

Vi lyfter några smarta funktioner i Digrad Business som förenklar hanteringen av kund- och leverantörsfakturor. Läs mer

Ny kund - Alvestaglass AB

Det är med stor glädje vi välkomnar Alvestaglass AB som ny kund och användare av Digrad Business. Läs mer

Matgubben - en unik framgångssaga

Matgubben i Östersund använder Digrad Business för att administrera sin verksamhet som de än så länge är ensamma om i Sverige att bedriva. Läs mer

Sörensens Livs AB väljer Digrad Business affärssystem

Vi välkomnar Sörensens Livs AB i Sävsjö som ny kund och användare av Digrad Business. Läs mer

Vi vidareutvecklar vår mobila säljstödslösning

Digrad introducerar Digrad Mobile, ett mobilt plattformsoberoende säljstöd för orderhantering som fungerar såväl online som offline. Läs mer

Ny hemsida gav 25 % ökat ordervärde

I påskas lanserade Dalhems sin nya hemsida med en helt ny design samt även ny funktionalitet för exempelvis sökning på produkter och utcheckning. Nu efter fyra månader i drift hör vi med Jörgen Walli på Dalhems vad den nya sajten inneburit. Läs mer

Effektivisera dina handelsflöden med EDI och ESAP 20

Med hjälp av EDI (Electronic Data Interchange) kan man få två av varandra oberoende datasystem att utbyta elektroniska meddelanden mellan varandra. Det finns en standard, ESAP 20, som har som mål att effektivisera och förenkla handeln både globalt och lokalt. Digrad Business har både sömlöst integrerad EDI och stöder ESAP 20. Läs mer

Dalhems webbutik

Vi fick i uppdrag av Dalhems att förnya deras webbutik. Förutom en redesign ställdes även krav på snabbhet och enkelhet. En av de stora utmaningarna var att göra det enkelt för kunderna att hitta de produkter de söker i Dalhems stora utbud. Läs mer

Vi har nöjda kunder

Vi gick nyligen ut med en enkätundersökning till våra kunder och bad dem säga vad de tycker om Digrad. Här kan du läsa en sammanställning av den. Läs mer

Ny grafisk profil

Digrad har genomgått ett förnyelsearbete, både den grafiska formen och hur vi kommunicerar med våra kunder. Och i och med det lanserar vi en ny grafisk profil och en ny hemsida. Läs mer